diumenge, 1 de desembre del 2013

La gent que m'agrada

 

     M'agrada la gent que vibra, que no cal empènyer, que no cal dir-li que faci les coses, sinó que sap el que cal fer i que ho fa en menys temps del que s'esperava. La gent que cultiva els seus somnis fins que aquests somnis s'apoderen de la seva pròpia realitat.
     M'agrada la gent amb capacitat per assumir les conseqüències de les seves accions, la gent que arrisca el cert per l'incert per anar darrere d'un somni, que es permet fugir dels consells sensats deixant les solucions en mans del nostre Pare Déu.
     M'agrada la gent que és justa amb la seva gent i amb si mateixa, la gent que agraeix el nou dia, les coses bones que hi ha en la seva vida, que viu cada hora amb bon ànim donant el millor de si, agraït d'estar viu, de poder regalar somriures, d'oferir les seves mans i ajudar generosament sense esperar res a canvi.
     M'agrada la gent capaç de criticar constructivament i de cara  però sense fer-me mal ni ferir-me. La gent que té tacte.
     M'agrada la gent que té sentit de la justícia .A aquests els dic els meus amics.
     M'agrada la gent que sap la importància de l'alegria i la predica. La gent que mitjançant bromes ens ensenya a concebre la vida amb humor. La gent que mai deixa de ser acriaturada.
     M'agrada la gent que encomana amb la seva energia.
     M'agrada la gent sincera i franca, capaç d'oposar-se amb arguments raonables a les decisions de qualsevol.
     M'agrada la gent fidel i persistent,  que no defalleix quan d'assolir objectius e idees es tracta.
     M'agrada la gent de criteri, la qual no s'avergonyeix a reconèixer que es va equivocar o que no sap alguna cosa. La gent que, en acceptar els seus errors,  s'esforça genuïnament per no tornar a cometre'ls. La gent que lluita contra adversitats.
     M'agrada la gent que busca solucions.
     M'agrada la gent que pensa i medita internament. La gent que valora als seus semblants no per un estereotip social ni com llueixen.  La gent que no jutja ni deixa que altres jutgin.
     M'agrada la gent que té personalitat.
     M'agrada la gent capaç d'entendre que el major error de l'ésser humà, és intentar treure del cap allò que no surt del cor.
     La sensibilitat  el coratge, la solidaritat, la bondat, el respecte, la tranquil-litat, els valors, l'alegria, la humilitat, la fe, la felicitat, el tacte, la confiança, l'esperança,  l'agraïment, la saviesa, els somnis, el penediment i l'amor per als altres i propi. són coses fonamentals per anomenar-se  GENT.
     Amb gent com aquesta,  em comprometo per al que sigui per la resta de la meva vida, ja que per tenir-los al meu costat, em dono per ben retribuït.
                                       (Mario Benedetti)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada